Flyinge-nytt

Vill börja med att säga att jag saknar er alla!

Jag kom som ni kanske vet in på hippologen på flyinge :)
Trodde livet här skulle vara kul, proffsigt och vänskapligt, men jag vill faktiskt bara härifrån!!!
Jag jämför flyinge med plönninge och den nya klassen, Hp1 med 05D, och flyinge kommer aldrig i närheten av Plönninges samhörighet!

Jag har allvarligt funderat på att hoppa av, det känns inte som om jag lär mig någonting och det enda vi gör är att ha stalltjänst, hela jävla tiden! Jag ska tex. jobba hela julaftonsveckan, börjar halv 7 och slutar vid 16... För att sköta om några hästar som jag inte ens får ngt för... Om man tyckte plönninges stalltjänst var jobbig är det ingenting mot den här.

Sen, till råga på allt, har dom troligen fått kvarka på lösdriften på flyinge!
Toppen när jag har ett dräktigt sto, Vilja, som jag ännu inte fölförsäkrat.
Men när vi skulle försöka ha ett möte om det här i huset där jag bor (I huset bor även Keno, Johanna Nilsson och Miki) blir vi "unga" helt överkörda av dom "lite mer erfarna", 22-23 åringarna som jobbat på ridskola och tror dom kan allt.
Blir så trött på att bli överkörd bara för att vi kunde söka och komma in direkt efter gymnasiet och dom inte kunde det!

SÅ! Nu har jag fått gnälla av mig! ;)

Men jag menar varenda ord jag skrivit ner, speciellt att jag saknar er och att flyinge är skit jämfört med underbara plönninge där dom flesta var trevliga.

Måste bara säga en till sak, förstår ni att vi går runt och putsar boxgaller och skrubbar boxväggar flera gånger om dagen i stallarna!?!?! Och vi klagade när vi fick göra det en gång om året på plönninge... Det här stället är fan sjukt!

Men jag ska väl kunna stå ut i 2 år, visst kan jag?

Jag ska skriva ett lite mer pigg och glatt inlägg, mer som "Erica" när jag är på bättre humör. Nu är jag bara arg.
Ha det så bra alla underbara klasskompisar!

Pussar och Kramar / Häst-trötta Erica Lu ;)

(tänkte förresten träna för Peter Eriksson nästa vecka i min Nalle puh tröja, vad tror ni om det? ;)

Kommentarer
Postat av: Nena

Hahaha nalle puh-tröjan ^^ Jag tror faktiskt att Maud är mer lättflirtad än Peter eriksson på den fronten, eller hmm kanske inte. :P Om du förstår vad jag menar..

2008-09-23 @ 14:28:14
Postat av: Erika

nalle puh tröjan kommer göra dig till hans favorit elev! garanterat ;)

2008-09-23 @ 16:14:53
URL: http://erikaleander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0