Min sommar

Min sommar består av att packa, packa upp, packa och packa upp. Känns det som iaf.

Kristian och jag flyttade från Haverdal i början av juni, vi har nämligen fått en lägenhet i Okome (mellan Vessige och Ullared). Finns en lite hake bara, vi får den inte förens i september!
Men det problemet löset vi genom att flytta in hos Kritians föräldrar. Funkar finfint. Och dom tackar ju inte direkt nej till att ha Lester där trots att Krsitians mamma är alergisk.

Andledningen till att det blev just Okome är att Krsitian fått jobb som lastbilschaffis i Vessige (han ska bara köra dagsturer inom Falkenbergs komun) och att Krsitians pappa kunde fixa en lägenhett till oss här.

Dock så är ju nästa problem att jag fortfarande jobba i Halmstad, är kvar på Donken och jobbar även på Haverdals Golfklubb.

Så för att slippa pendla varje dag har jag flyttat in i källaren hos Fredrik och Helle (Dom Krsitian och Jonas hyrde av förra året). Även det funkar finfint, jag har mer eller minder adopterat Fredrik och Dennis (Dennis =fredriks och helles son). Både lagar mat och handlar åt dem, haha.

Men i och med att jag flyttar mellan Okome och Harplinge så blir det mycket packa upp och packa ner. Försöker öven åka upp till mina egna föräldrar som för sommaren befinner sig i Dalsland. Har hitils varit där 3ggr och till helgen blir det en 4e. Det gillar jag.

Båda jobbet funkar finfint. Jobbar ganska mycket nu faktiskt, har precis jobbat 9 dagrar i rad, vilket är en väldig skillan imot hur jag har jobbbat resten av året. (det är tuttf att ha 2 jobb).
Trivs lätt bäst på golfklubben där alla är jätte trevliga.
Donken kan ni ju själva tänka er hur folk uppför sig. Men jag har iag trevliga kollegor där.
Men pga flytten så leta jag jobba för fullt här upp i Falkenbergs trakterna, så om ni vet nått: HÖR AV ER!

Eller föresten, hör av er i vilket fall, för jag saknar er! Har kvar samma  nummer som alltid och finns på facebook och på min egen blogg http://erikaleander.blogg.se

Puss och Kram eran Leander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0