tråk

jag har så otroligt tråkigt nu för tiden, så jag tycker det borde vara obligatoriskt för alla att blogg minst 7ggr varje dag så jag har något att göra... eller nått.

Nää, men jag vill så gärna skriva här, fast har inget att skriva om direkt, det är tråkigt.

det var ungefär vad jag hade att säga... i brist på annat.

//Leander

Fast nu kom jag på en rolig sak att skriva! jag var faktiskt med om världens grej för nån helg sedan!

Jag jobbade natt en lördagskväll på Donken. Vid 1 tiden ber vakterna alla gäster att gå ut, vi i kassan tittar frågande på varande och fattar nada. Sedan ber vakterna även oss att gå ut och gå bort till Dressman. Lydiga som vi är gick vi ut och stälde oss utanför dressman.
Efter ca 10 min fick vi veta att det låg något som ev var en bomb utan för Donken. Efter yttligare 10 min bllir spärrområdet större och vi fick gå ända bort till Indiska.
Och jag kan berätta att det är inte säkrskilt trevligt att stå utomhus i 30min när det bara är nogra plus grader och duggrengnar. Specielt inte när man har på sig kortärman skjorta!!!

En av vakterna tyckte väldigt synd om oss när vi stod där och frös, han han fixade så vi fick gå in till Harrys och sätta oss, där vi fick sitta i en halvtimme.

Så efter att ha varit borta från jobbet en timme fick vi åter gå till arbetet då poliserna konctaterat att det inte var någon bomb, utan bara en leksak!!! Fatta vi blev griniga, så som vi hade frusit.

Såhär efteråt har jag fått veta att det var en kille vid namn Olle (tror han hette Olle iaf? eller något liknande kanske) som hade svensexa och var då utklädd till självmordsbombare som på vägen hem lagt av sig sina grejer utan att tänka på vad som kan hända... Stackars lilla olle kan nu hamna i fängelset. Så jag är inte så sur på honom längre.

Men ganska roligt ändå vad som kan hända bara för att man råkar lägga av sig sina utklädningskläder på fel ställe...


Det händer visst lite grejer i mitt liv med när jag tänker efter :P

//Leander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0