STOLT SYSTER! (Flyinge-nytt)

Hej på er! :)

Har inte haft tid att skriva förrän nu, men eftersom alla är så sjuuuukt tråkiga och inte skriver så får väl jag skryta lite om min duktiga lillasyster!

Hon var ju iväg till Kungsbacka förr, förra helgen ( 10-12 okt ) för att tävla i Mountain horse pony cup finalen, en stilhoppning som pågått i kval runt om i hela landet. 75 av 3500 har lyckats kvala till finalen, så bara det var ju en supergrej. Vi gick mest runt och svävade på moln hela dagarna ;)

Första dagen var en uppvärmningsklass, LC, där river Kungen ett hinder, men eftersom det bara var uppvärmningsklass så gjorde det inget :)

I kvalet till finalen gick Fanny ut som sista ryttare, Kungen hade varit ett ashole på framridningen och gick i korsgalopp och var allmänt vrång och tvär. Tyvärr fortsatte det in på banan, så det var nog en av Fannies sämre ritter, till på råga så river Kungen sista hindret (storasyster var vid det här laget redo att sälja ponnyn till första bästa spekulant)

Men trots all korsgalopp fick hon hyfsade poäng, hade det inte varit för det sista petet hade hon varit placerad, nu var hon första utanför. Det roliga var iaf att lasse Parmler, som var stilhoppningsdomare, gick ut och pratade med Fannie efteråt och sa att hon hade ridit jättebra men att ponnyn var lite för motsträvig för att dom skulle få högre poäng. Så Fannie var ganska nöjd iaf ;)

Men med första utanför placering kvalade hon iaf till finalen som gick på söndagen i LA, tror jag..

Finalen gick i A1A, dvs alla som gick felfritt fick hoppa om efter grundomgången, vilket gjorde det hela mkt mer spännande. Vid det här laget var hela familjen överlyckliga över att ha kommit till final, och överhuvudtaget att Kungen hoppade över alla hinder (på dom senaste tävlingarna har han vägrat ut sig). 5 placerade i finalen, 5 gick till omhoppning, däribland min lilla syster! :D

I omhoppningen hade jag sagt åt henne att "safea" på några hinder som dom andra rivit, Kungen gick som tåget men nuddar i sista hindret som var ett plank och poff så trillade det ner. Först blev vi alla lite besvikna, men sen insåg vi att Fanny och Kungen hade kommit TREA i finalen av mountainhorse pony cup!? Hur stort är inte det?

Så Fannie grät, jag och mamma grät och Micke skakade så att han knappt kunde hålla i sin mobil, haha, snacka om överlyckligaste familjen ^^



Så visst har jag all rätt i att vara stolt? :D

Nu håller jag på att packar, ska hem till Värmlands skogar :)

Nen var här pch hälsade på mån-tis, underbart att träffa henne igen, det känns så rätt när hon är här :)

Just det, icke att glömma, festa hela helgen, breeders ni vet, full rulle hela tiden, Heidi, Robert och Karin var här och hälsade på, så vi dansade hela nätterna långa :D Åh vad det är härligt att festa!

Förresten, visst är väl inte jag feminim? Jag tycker iaf inte det, men keno säger det... :P hm..

Nej, nu MÅSTE jag packa, annars kommer jag aldrig iväg.
Ha det gott alla underbara människor, jag saknar er så himla mkt!
Nästa vecka blir det fullt upp, Moa (min vovve) kommer ner och jag ska rida för Peter Eriksson :S

XOXO Erica

Kommentarer
Postat av: Nen

Åhhhh :D

2008-10-23 @ 12:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0